Pécs 2010 EKF

Szeretjük ezt a várost és mind, komolyan úgy gondoljuk, Pécs Európa Kulturális Fővárosa - nem csak 2010-ben, hanem mindig. A cím hivatalos évében viszont igyekszünk tudósítani mindenről, amit csak érdekesnek találunk. A posztokat és fotókat a Pécsi Tudományegyetem UnivPécs című kéthetilapjának néhány dolgozója, civilben érdeklődő pécsiek és Pécs-környékiek írják, fotózzák és szerkesztik.

Linkek:

 Photobucket


 Photobucket

 Photobucket


 Photobucket


Utolsó kommentek

  • Lothapapa: És íme, a tortúra -látszólag- befejeződött. Hatalmas szürke, foltokban zölddel. (2010.06.16. 11:30) Pécs úttalan utakon
  • Birtalan Balazs: Fincsi történet. Magyarország, én így szeretlek. :D (2010.04.17. 17:34) Pécs úttalan utakon
  • Bzsk: Balokány Pécs szégyene, rossz látni hogy már évek óta csak a pepitából kieső részeg hányja tele meg néhány csöves használja átmeneti szállásként. Az a hely többet érdemel...mondjuk így lelakottan is... (2010.03.31. 13:11) Idealizmus és játék – az Opus 2010 csúcsa
  • he: Hátnemtom. Naponta figyelem a buszból és nekem egyre bizarabb kívülről. A Tudásközpont viszont már tényleg majdnem készen van - kívülről legalábbis úgy tűnik. A Balokánnyal mit fognak kezdeni? Csak ... (2010.03.28. 20:43) Idealizmus és játék – az Opus 2010 csúcsa
  • arvisura: Ez legalább értelmes hozadéka az EKF-nek. (2010.02.09. 23:24) Felderítési jelentés
  • Utolsó 20

2010.02.17. 12:45 Bzsk

Bélyeg barangolás

 

magyar bélyeg: Pécs 2010 – Európa Kulturális FővárosaKislánykorában sok mindent gyűjt az ember. Szalvétát, matricát, naptárat, zárjegyet, metró jegyet mindenféle vicik-vackot, amiket, mint értékes kincseket lehet rendezgetni, cserélgetni. Az én unokahúgom 13 éves és bélyegeket gyűjt.
 
 
Gondoltam, meglepem és veszek neki az EKF tiszteletére kiadott pécsi bélyegekből. Ezért elmentem a nagypostára (a legeslegnagyobbra Baranyában), vagy ahogy itt Pécsett emlegetik a Postapalotába.
 
 
 
Ez már magában is külön élmény,mert csodaszép épület. Olyan, mint a cifra palota csak postában, még az ablaka is zöld. A tetején szép színes Zsolnay cserép és a homlokzatán angyalkák tartják a magyar címert. A bélyegív maga élőben még sokkal szebb, mint a képen.
 
Ezért nem is volt szívem darabokban megvenni, habár így egyben nem mondhatnám hallgató barátnak az árát. De arra gondoltam, ha évek múlva igazán sokat fog érni, akkor ez talán még befektetésnek is jól lehet. Nem is beszélve arról a nagy barna csillogó szempárról, ami rám szegeződött mikor átnyújtottam neki. Sokáig csak néztük csöndben. Aztán elkezdett kérdezgetni , én meg elmeséltem neki… Hogy az ott a legnagyobb dzsámi, ami most már katolikus templom meg a Korház téri, amihez minaret is tartozik.
 
Ez azért fontos, mert onnan kiabálták ki az imát. Ezt nagyon viccesnek találta. 
 
 
Aztán azt kérdezte: „Azok ott lakatok?”. Igen, lakatok, a szerelmesek teszik fel aztán a kulcsot jó messzire dobják, hogy szerelmük örökké tartson. „Neked is van?” – kérdezte. „Igen van.”  - mondtam. Ez tetszett neki.
 
„És ez itt milyen szobor?” – kérdezte. Nem szobor, kút. Assisi szent Ferenc a galambokat itatja a belvárosban. Megnyugodott, hogy valakinek a galambokra is mindig van gondja.
 
 

„Nézd csak, ő meg itt Zsolnay Vilmos. Nektek is van otthon Zsolnay tányérotok, azok is az ő gyárában készültek.” Így ültünk sokáig a padlón ketten. Aztán megígértem neki, hogy ha nyár lesz és jó idő mindent megmutatok neki a bélyegekről. 


Weintraut Mária

 

Szólj hozzá!

Címkék: ekf bélyeg épületek zsolnay szobrok terek


A bejegyzés trackback címe:

https://2010up.blog.hu/api/trackback/id/tr371765930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása